Blog

The Priceline Group heet voortaan Booking Holdings

The Priceline Group, het moederbedrijf van Booking.com, priceline.com, Kayak, Agoda, Rentalcars.com en OpenTable, gaat voortaan door het leven als Booking Holdings. Booking is verreweg het grootste merk qua omzet en dat wordt gereflecteerd in de nieuwe naam van de groep.

Inezia Tours: dankzij niche groots in SEO

Op expeditiecruise naar Antarctica of orchideeën bekijken op Lesbos – het zijn geen standaardreizen die Inezia Tours aanbiedt. Daardoor scoort de Nederlandse nichetouroperator/direct seller hoog in de organische zoekresultaten van Google. Oprichter Pieter van der Luit vertelt over zijn snelgroeiende bedrijf.

Tiqets stelt directeur Amerika aan

Het toeristische ticketplatform annex mobiele app Tiqets stelt Ken Frohling aan om de Amerikaanse markt te ontwikkelen voor het Nederlandse bedrijf.

Case: Waarom vliegpassagiers hun compensatie claimen via AirHelp

De nieuwe tool van AirHelp toont reizigers automatisch hun vluchthistorie in een deelbare kaart en laat zien voor welke vluchten zij nog compensatie kunnen claimen bij luchtvaartmaatschappijen. Waarom ontwikkelde AirHelp deze tool? En wat levert het op? 

Onderzoek: reisbedrijven reageren amper op Twitter

Slechts 14 procent van de Nederlandse reisorganisaties beantwoordt op Twitter een directe vraag binnen 15 minuten en 41 procent reageert helemaal niet. Het managen van social media engagement blijkt nog steeds problematisch.  

Booking.com crowdsourcet nieuwe commercials

De commercials voor de nieuwe internationale reclamecampagne ‘Book Your Next Story’ van Booking.com zijn gemaakt met video’s van zijn eigen medewerkers.

Mobiel reizen boeken neemt toe; app is onmisbaar

Het aantal mobiele boekingen blijft stijgen voor reisbedrijven wereldwijd, met name voor online reisagenten. Dit gaat ten koste van de tablet, blijkt uit onderzoek van reclametechnologiebedrijf Criteo.

Hoe luchthaven Schiphol nu ook digitaal een hub wordt

Hoe verbind je offline data met online data? Hoe zet je (ruwe) data om in waardeproposities? Welke capabilities en stappen zijn hiervoor nodig? In dit artikel nemen Wolter Buma en Christiaan Snabel je mee in de reis die Schiphol maakt. Een reis waarin  Schiphol de hubfunctie die zij als luchthaven nu al heeft door vertaalt naar data.