Blog

Burst vernieuwt LARGO digitaal

Het premium label LARGO van de Roompot Groep heeft een vernieuwingsslag achter de rug. De online positionering is aangescherpt.

KLM en de Persgroep belichten onbekende citytripbestemmingen

De campagne Europa Onontdekt waarmee KLM Nederland samen met de Persgroep minder voor de hand liggende citytripbestemmingen promoot, is voor twee jaar verlengd. In totaal komen zestien steden aan bod, waaronder Warschau, Nice en Bilbao. 

BCD Group volledig eigenaar Travix

BCD Group koopt ING Corporate Investments uit als minderheidsaandeelhouder van Travix en wordt dus volledig eigenaar van de online reisagent. Hoeveel BCD Group neertelt voor het belang is niet bekendgemaakt.

Expedia: hotels en vluchten boeken via Google Assistant

Expedia heeft een service ontwikkeld voor Google Assistant. Gebruikers kunnen hiermee reisinformatie opvragen op apparaten die voorzien zijn van deze voice-toepassing. Dit zijn bijvoorbeeld de Google Home-speakers die vanaf 24 oktober ook in Nederland te koop zijn.

Maakt nieuw beleid van Google het kapen van merknamen mogelijk?

Misschien heb je vorige week ook een bericht gekregen van Google over de update van het handelsmerkbeleid. Dit lijkt misschien op een normale aanpassing waar je alleen even snel doorheen bladert, maar het is in feite slecht nieuws voor hotels. Heel slecht nieuws.

Tiqets vindt aansluiting tot Wechat

Tiqets sluit een samenwerkingsverband met het Chinese Qyver om tickets voor toeristische attracties aan te bieden op WeChat Mini.

Technologie maakt tussenpersoon in reisbranche onmisbaar

Niet elke reis is gemakkelijk zelf online te boeken. De consument wil nog altijd graag advies over ingewikkeldere rondreizen. Maar dan is het wel noodzakelijk om co-creatie mogelijk te maken. Dat heeft ook grote gevolgen voor hoe wij als technologieprovider werken.