Blog

‘De online vakantieganger overtuig je met personalisatie’

Het reisbureau op de hoek, waar ze weten wie je bent en wat je zoekt in een droomvakantie. Maar dan online. Dat is de stip op de horizon voor Vakanties.nl. Het online reisbureau gaat haar tweede zomer in en focust op personalisering om zich te onderscheiden van de stevige online concurrentie.

Campagnesite KLM: ‘Doos van Pandora’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne waarbij KLM augmented reality inzet om onbekende bestemmingen te promoten.

Jeroen van Velzen (Roadmap): ‘Een complete reis-app op maat voor de zakelijke reiziger’

Wie voor zijn werk reist krijgt nog vaak informatie uitgeprint mee. “Dat werkt ook prima, maar het probleem is wel dat die informatie statisch is. Wij hebben de informatie uit het reisschema gehaald, een app gebouwd en die live gemaakt. Wat zoveel betekent als dat dat ding begrijpt hoe laat de vlucht gaat, wat de verkeerssituatie is, waar het hotel ligt en hoe je je namens het bedrijf moet gedragen: dus veilig, niet te veel geld uitgeven en leren van je collega’s”, aldus Jeroen van Velzen, CEO en medeoprichter van Roadmap bij Top Names.

Social Travel 30: Corendon behoudt koppositie, reismerken maken zich op voor de zomervakantie

Nederlandse reismerken maken zich op voor de zomervakantie. Nu heel Nederland het vakantiegeld heeft ontvangen is het een strijd om reizigers te verleiden hun reis via je website te boeken. Volumes nemen toe en de vakantiestemming zit er al goed in. Hoe scoorden onze reismerken het afgelopen kwartaal online? OBI4wan dook ook dit kwartaal weer voor je in de data.

Gillian Tans weg als CEO Booking.com

Gillian Tans heeft plotseling de leiding over online boekingsbedrijf Booking.com niet meer in handen. Haar functie is overgenomen door Glenn Fogel.

Mogelijk LiFi in vliegtuigen AirFrance

Oledcomm uit Abu Dhabi en Air France willen LiFi in passagiersvliegtuigen integreren. Lifi is een variant van mobiel internet, maar dan met behulp van infrarood of ultraviolet licht.

Vliegende taxi’s en AI-boekingbots: Dit zijn de techno-trends binnen zakenreizen

Herinner je je nog de eerste keer dat je de boarding pass bij het vliegveld via een mobieltje liet zien? Of dat je de eerste keer via een paar klikken in de Uber-app een taxi kon bestellen? Wat een gemak was dat. Nu verwachten zakelijke reizigers technologische toepassingen en ervaringen die naadloos, betrouwbaar, veilig en persoonlijk zijn. Dit zijn de technologische trends die steeds meer een intrede zullen vinden in de zakelijke reismarkt.

Ook Apple Pay in KLM app

Apple Pay is vanaf vandaag ook beschikbaar voor Nederlandse gebruikers van de iOS-app van KLM. Met Apple Pay kunnen klanten betalen voor vliegtickets en aanvullende diensten, zoals ruimbagage of stoelen met extra beenruimte.

Transavia richt investeringstak op

Luchtvaartmaatschappij Transavia richt in de vorm van Ventures een nieuwe tak op om te investeren in kleine, specialistische start-ups en strategische samenwerkingen aan te gaan.

KLM, Sunweb en Voigt Travel winnaars Emerce Travel Awards

KLM, Sunweb en Voigt Travel hebben vanmiddag de Emerce Travel Awards gewonnen. De onderscheiding die werd uitgereikt op Emerce Travel is gebaseerd op de Social Travel 30 die elk kwartaal via Emerce verschijnt. OBI4wan analyseerde op verzoek van Emerce hoe de ruim 100 merken het afgelopen jaar online presteerden.

Thomas Cook ontkent vertrek uit Britse winkelstraat

Reisorganisatie Thomas Cook blijft aanwezig in Britse winkelstraat. Die garantie heeft het bedrijf gegeven aan transport- en reisvakbond Transport Salaried Staff’s Association (TSSA) na geruchten dat het volledig digitaal zou willen gaan.

9 online consumententrends voor 2019, het jaar van de normering

Technologische ontwikkelingen vormen onze maatschappij. Kijk je naar een willekeurige bushalte, woonkamer of wachtkamer, dan zie je dat de smartphone het weerpraatje heeft vervangen. Maar omgekeerd gebeurt hetzelfde: onze cultuur en geschiedenis beïnvloeden technologie. Zo kiest een vergrijzende bevolking eerder voor automatisering en heeft een begrip zoals privacy een hele andere betekenis in een volksrepubliek met een eenpartijstelsel. De online consumententrends gaan in 2019 over hoe we een nieuwe norm vinden in onze relatie met technologie.

Klantcontact NS International prominent via WhatsApp

NS Internationaal gaat binnenkort treintickets naast Facebook Messenger ook via WhatsApp verspreiden naar reizigers. Berichtenapps worden gestaag belangrijker in het contact met de reiziger onderweg en op bestemming.

Hands-on: We.Stream

Gelukkig ligt die tijd achter ons, op vakantie naar Frankrijk proberen goeie wifi op de camping te vinden of te dure simkaartjes kopen met een bundel waar je net tien mailtjes mee kan versturen. We nemen nu lekker onze belminuten en databundel door heel Europa mee. Daarbuiten is voor de meesten van ons nog altijd een drama. Een enkeling kan nog een redelijk betaalbaar bundeltje kopen, maar meestal ben je overgeleverd aan de wirwar van simkaartjes met onvoordelige tarieven. Er is nu een alternatief: We.Stream.

Airbnb hanteert voortaan duidelijke prijzen en eerlijkere voorwaarden

Airbnb zal de prijzen van accommodaties voortaan inclusief alle onvermijdbare kosten vermelden. Daarnaast heeft Airbnb zijn algemene voorwaarden aangepast in het voordeel van consumenten na een gezamenlijke actie van de Europese consumententoezichthouders onder leiding van Noorwegen. In Nederland heeft Autoriteit Consument & Markt (ACM) hieraan deelgenomen.

Groeikapitaal voor online platform voor luchthaventransfers

Taxi2Airport, een online platform voor luchthaventransfers, krijgt 2,2 miljoen euro van VOC Capital Partners (het investeringsfonds van onder meer Pieter Schoen en Han de Groot) en bestaande aandeelhouder VentureBuilders Capital.

BlablaCar start busdiensten in Benelux

Autodeeldienst BlablaCar gaat vanaf maandag buslijnen exploiteren in Nederland naar Frankrijk. Het werkt hiervoor samen met OuiBus, een dochter van het Franse spoorbedrijf SNCF.

App Google Trips houdt op te bestaan

Google trekt de stekker uit Google Trips. De ondersteuning voor de app wordt in augustus stopgezet. De webversie van de dienst blijft wel bestaan.

Emerce Travel: technologie onmisbaar voor de reissector

Schiphol gaat speciaal voor Chinese bezoekers virtuele spiegels installeren waarmee ze lipstick en kleding virtueel kunnen uitproberen. Dat vertelde Valerie Soh van de Schiphol Group donderdag op Emerce Travel in Amsterdam.

NS lanceert reisbegeleider

NS introduceert vandaag NS Lab: een speciale app om samen met reizigers nieuwe functies uit te testen die de reis beter en leuker maken. Waar de reisplanner voorziet in een reisadvies, ligt in NS Lab de focus op de juiste (reis-)informatie op het juiste moment.

Eigenaar Sunweb koopt Corendon

De Scandinavische investeerder Triton Partners, eigenaar van onder meer Sunweb, koopt de touroperator en airline Corendon.

5 kenmerken van goede influencer content

49 procent van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van influencers. Dat maakt influencer content een van de krachtigste marketingmiddelen die er zijn. David Dekker bekeek honderden succesvolle influencer-posts. En wat bleek? Ze voldeden allemaal aan deze vijf kenmerken.

KLM-vluchten efficiënter afgehandeld met app

Voor een binnenkomende vlucht op een internationale route duurt het gemiddeld anderhalf uur voordat het toestel aan de vervolgvlucht begint. Appron – samenvoeging van apron (platform) en app – wordt nu gebruikt om die ‘omdraaitijd’ sneller en efficiënter te realiseren. De app werd ontwikkeld door KLMs Digital Studio in samenwerking met een team van ontwikkelaars van IBM Services en Apple.

WeChatPay beschikbaar op Schiphol

WeChat Pay en Schiphol hebben voor Chinese bezoekers WeChat Pay Smart Airport gelanceerd. Daarmee kunnen de 500.000 Chinese passagiers Nederlandse onder meer online souvenirs bestellen en betalen met WeChatPay.

Tiqets stelt nieuwe CMO aan

Tiqets.com haalt met Dan Burdett als nieuwe CMO een internationale zwaargewicht in huis om het merk internationaal steviger neer te zetten.