Blog

Van ‘product branding’ naar ‘social branding’ – hoe doe je dat?

Hoe word je als bedrijf of merk geliefd, krijg je trouwe klanten en word je als menselijk gezien? Corné Dijkmans (Breda University of Applied Sciences) en Diederick Janssens (merkstrateeg en business coach) namen tijdens het Travel Congress voorafgaand aan de Vakantiebeurs in een half uur de ‘basics’ door over hoe je de principes van ‘social branding’ kunt toepassen.

Reisverzekering Vigi kijkt naar locatie smartphone

On demand-verzekeraar Vigi lanceert naar eigen zeggen de eerste op locatie gebaseerde reisverzekering van Nederland. De verzekering wordt automatisch, via de mobiele telefoon, geactiveerd als je de grens over gaat.

Expedia scoort op mobiel. Jij ook?

Als je op de competitieve markt van tegenwoordig concurrentievoordeel wilt behalen, is het essentieel dat je een goede mobiele website hebt. Wil je de mobiele gebruikerservaring verbeteren? Deze drie vragen zou je jezelf dan zou moeten stellen.

Bereikbaarheid reisbedrijven op Facebook zwak

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je een concrete vraag stelt op Facebook? Of een comment zet bij een post van het bedrijf? Voor het derde jaar op rij is dit onderzocht, met dank aan 27 studenten van de minor eTravel van Breda University of Applied Sciences (NHTV).

Winnaar Beste Reisidee 2019 is bekend

De winnaar van Het Beste Reisidee 2019 is bekendgemaakt op de Vakdag van de Vakantiebeurs in Utrecht. De jury, bestaande uit Steven van der Heijden, Louis Frankenhuis en Jolanda Degen zagen de meeste potentie in FlyGRN.

Here.com brengt internationale ‘taxi-app’ uit

Kaartenmaker Here brengt onder de naam SoMo een app uit die de concurrentie met Uber moet aangaan. Honderden vervoersbedrijven doen meer om de reiziger zelf te laten kiezen hoe en met wie hij op zijn bestemming komt.

NS test in- en uitchecken met bankpas

De NS gaat tot de zomer een proef houden waarbij een kleine groep reizigers niet met zijn OV Chipkaart maar met zijn bankpas kan in- en uitchecken.

Softbank lonkt naar GetYourGuide

Het Japanse investeringshuis Softbank zou op het punt staan honderd miljoen dollar te investeren in GetYourGuide.