Blog

Sabre: ‘Zoektocht naar vliegticket duurt 3,5 uur’

Reizigers hebben gemiddeld 3,5 uur nodig voor het vinden van de perfecte vlucht. Dit blijkt uit onderzoek van reisdistributiesysteem Sabre, die stelt dat de complexiteit van tarieven en voorwaarden in de luchtvaart hieraan ten grondslag ligt. De oplossing: meer personalisatie.  

NS met app richting verbeterde feedbackloop

NS werkt aan een verbeterde feedbackloop. Zo zou een onderweg via de app ingestuurde ervaring direct bij de juiste persoon terecht moeten komen. De conducteur of een medewerker op het station bijvoorbeeld. Dat vertelt Product Owner Fokko van der Schans op Emerce eDay.

TUI Destination Services: innovatie betekent niet te ver vooruitkijken

Hoe doorbreek je het ‘zo hebben we het altijd gedaan’ denken en word je een innovatief reisbedrijf? Chris Carmichael is Innovation Lab Manager bij TUI Destination Services, de organisatie die de luchthaventransfers, lokale vertegenwoordiging en excursies regelt voor TUI-gasten. Tijdens eTravel Europe 2017 gaf hij een interessant kijkje in zijn keuken.

Roundtable ‘Van ruwe data naar een gepersonaliseerde customer journey’

AANMELDEN NIET MEER MOGELIJK Elk bedrijf heeft tegenwoordig grote hoeveelheden data in huis, maar vaak worden die data nog niet optimaal benut. Hoe maak je van ruwe data een gepersonaliseerde customer journey? Door alle data uit verschillende bronnen bij elkaar te brengen, kun je op zoek naar correlaties en deze gebruiken om de customer journey… View Article

Influencer marketing: tips voor reisorganisaties

De reisbranche mag op een warme belangstelling van influencers rekenen – er zijn genoeg mogelijkheden voor het creëren van mooie content. Maar wat is de zakelijke waarde van werken met influencers? En hoe haal je het maximale uit je budget?

Miljoeneninvestering voor Eindhovens Withlocals

Start-up Withlocals, een marktplaats voor gepersonaliseerde trips en tochtjes, heeft 3,5 miljoen euro opgehaald in een ronde geleid door Inkef Capital. “We willen ons klaarmaken voor volgende groeifase”, aldus directeur Matthijs Keij.

ATPCO en SITA lanceren NDC-platform

ATPCO en SITA gaan samenwerken om de implementatie van de NDC-standaard te versnellen. De twee partijen beginnen een API-platform waarop luchtvaartmaatschappijen gemakkelijk data kunnen uitwisselen met partners.

NS met sneller internet en premiumdiensten in trein

De NS gaat de nieuwe generaties Intercity’s voorzien van meer 4G-modems zodat het sneller internet kan aanbieden aan reizigers. Ook hebben stoelen USB-stopcontacten en worden er premiumdiensten ontwikkeld voor onderweg.

‘Airbnb start pilot met WeWork’

Airbnb is een samenwerking aangegaan met WeWork, het wereldwijde netwerk van vergaderruimtes. Hiermee hoopt Airbnb zakenreizigers aan te spreken, meldt Bloomberg.

Social Travel 30: Landal GreenParks prolongeert titel; TUI krijgt pluim

Het zomerseizoen is ten einde dus het is tijd voor de tweede editie van de Social Travel Top 30. Buzzcapture heeft onderzocht welke Nederlandse reismerken in de periode juli tot en met september het beste presteerden op het gebied van online berichtgeving. In de lijst zijn flink wat verschuivingen te zien.

eTravel Europe 2017: wees voorzichtig met technologie

Van kunstmatige intelligentie tot virtual reality, er zijn genoeg nieuwe technologieën die interessant zijn voor de reisbranche. Maar hoe gebruik je digitale tools zo dat gasten zich welkom voelen? Die vraag stond centraal tijdens eTravel Europe 2017 dat op 3 oktober in Amsterdam werd gehouden.

Relaunch Parkvakanties: snel terug op het oude niveau

De vergelijkingssite Parkvakanties bestaat al bijna tien jaar, maar de fut was er een beetje uit. Oprichter Laurens Taekema besloot in 2016 een relaunch te doen. “We zijn een jaar bezig geweest om Parkvakanties te herpositioneren en de website opnieuw neer te zetten.”

CEO Hotelchamp: ‘We kunnen naast Booking.com bestaan’

Meer directe boekingen voor hotels in plaats van torenhoge commissies betalen aan dominante reisplatformen. De Nederlandse start-up Hotelchamp ontwikkelde er technologie voor en schaalt momenteel op. “We geven hotels de controle terug over hun eigen klanten”, zegt CEO en medeoprichter Kristian Valk.

CheapTickets.nl verhoogt CTR met 27 procent dankzij AMP

CheapTickets.nl heeft Accelerated Mobile Pages (AMP) toegepast op de landingspagina’s, met een gemiddelde CTR-stijging van 27 procent als gevolg van de tot vier keer snellere laadtijd. De optimalisatie werd in-house uitgevoerd door Marketing en Development.

KLM: ‘Service op de grond en online moeten even goed zijn’

KLM heeft de achterstand op de grond vergeleken met online grotendeels ingehaald. Dit stelt president-directeur Pieter Elbers. “We hebben zoveel geïnvesteerd in social media, dat we daar in het eerste rijtje van de Eredivisie staan. Maar het personeel op de grond moet over dezelfde informatie beschikken. Daar hebben we hard aan gewerkt en investeren we fors in, onder andere door onze cockpit-, cabine- en grondmedewerkers te voorzien van 14.000 iPads.”

Airbnb integreert Resy-aanbod in app en op site

Airbnb heeft een volgende stap gezet in de strategie om een one-stop-shop voor reizigers te worden. Restaurantapp Resy wordt geïntegreerd in de app van Airbnb, zodat gebruikers daar meteen een tafel in een restaurant kunnen reserveren.  

Cognizant in Fortune Future 50

Cognizant is de enige digitale dienstverlener in de nieuwe Fortune Future 50, een lijst met bedrijven die waarschijnlijk een groei-explosie gaan meemaken.

Affiliate marketing in 2020 betekent vooral automatiseren

Hoe ziet de toekomst van affiliate marketing eruit? Deze vraag staat centraal in een interessante whitepaper van Awin, het affiliate netwerk waar onder andere Travelbird, Belvilla en Expedia gebruik van maken. Het antwoord: automatisering.

Gamification in travel: vier voorbeelden van hoe het wel moet

Heeft gamification toegevoegde waarde voor de reisindustrie? Volgens Expedia wel, maar dan moeten er wel lessen worden geleerd uit het verleden. “Voor elke Monopoly zijn er duizend mislukte spellen die de doos niet uitkomen omdat ze slecht ontworpen zijn.”

Lufthansa gaat in blockchain door samenwerking met Winding Tree

Lufthansa gaat samenwerken met Winding Tree, een op blockchain gebaseerd distributieplatform voor reizen. De Duitse luchtvaartmaatschappij heeft voor een onbekend bedrag geïnvesteerd in Winding Trees cryptovaluta Líf en zal content delen met de startup.

Transavia: chatbot moet slimmer en persoonlijker worden

Transavia wil de meest innovatieve luchtvaartmaatschappij van Europa worden en doet daarom regelmatig tests met nieuwe technologieën. Tijdens CMO Connect, onderdeel van EDAY en georganiseerd in samenwerking met Mirabeau, liet commercieel directeur Erik-Jan Gelink zien hoe de chatbot op Facebook Messenger tot stand is gekomen. “Over tien tot twintig jaar besturen robots het vliegtuig.”

Kapitaalinjectie van bijna 100 miljoen euro voor Secret Escapes

Secret Escapes heeft een serie D-investeringsronde afgesloten met een bedrag van 94 miljoen euro. De grootste investeerder is Temasek, een staatsbedrijf dat is gevestigd in Singapore en onder andere een belang van 56 procent in Singapore Airlines heeft.

Mobiel internetten in het buitenland populair na opheffing roaming

Ruim een derde van alle Nederlanders heeft deze zomer zijn of haar mobiele gedrag aangepast naar aanleiding van het wegvallen van extra kosten van mobiel bellen en internetten in Europa. Uit onderzoek in het Telecompaper Consumer Insights Panel blijkt dat 35 procent van alle Nederlanders deze zomervakantie zijn of haar mobiele telefoon meer is gaan gebruiken, met name voor mobiel internetten.

Roundtable ‘Influencer marketing met Suze Renner’

AANMELDEN NIET MEER MOGELIJK Op eTravel Europe spreekt Founder & CEO luxury columnist Suze Renner over influencer marketing. Exclusief voor TravConnect leden organiseerden wij een roundtable om nog dieper op dit onderwerp in te gaan en vertelde Suze Renner je alle ins en outs van influencer marketing in travel. Wat de learnings en insights waren… View Article

eTravel Europe en B2B Digital: de foto’s

Dinsdag organiseerde Emerce twee Engelstalige congressen in het Postillion in Amsterdam in het kader van Amsterdam eWeek: eTravel Europe en B2B Digital Europe. Sprekers van TUI, Virgin Trains, Uber, AccorHotels, Maersk, Philips, Hotelchamp en Foodora spraken een select publiek toe. Vandaag gaan we verder met eRetail Europe. Foto’s van Peter Boer.

Amsterdammers nu verplicht Airbnb verhuur op te geven

Amsterdammers die hun woning verhuren aan toeristen, onder meer via Airbnb, moeten dit per 1 oktober 2017 vóóraf melden bij de gemeente. Men wil zo voorkomen dat de verhuur van woningen voor meer dan de toegestane 60 nachten toeneemt.

EasyJet test in-flight entertainment

EasyJet gaat voor het eerst in haar bestaan in-flight entertainment aanbieden. Hiervoor is de luchtvaartmaatschappij een samenwerking aangegaan met Rakuten en Immfly. De nieuwe dienst heet Air Time.

Schiphol kiest twee mediabureaus

Royal Schiphol Group heeft na een Europese aanbestedingsprocedure gekozen voor M2Media en iProspect als nieuwe mediabureaus.

Trivago investeert in kunstmatige intelligentie

Metazoekmachine Trivago heeft de start-up tripl gekocht, die is gespecialiseerd in machine-learning. Trivago wil met de technologie van tripl de zoekresultaten personaliseren.

Londen hernieuwt licentie Uber niet

De vervoersautoriteit van de stad Londen vernieuwt de ‘private hire operator licence’ van Uber niet. Een zware klap voor de Amerikaanse taxidienst.