Blog

Polarsteps haalt 9 ton op

Polarsteps heeft 900.000 euro aan seed funding heeft opgehaald van een groep Nederlandse internetondernemers. De start-up biedt een app aan voor het tracken van reizen. Het geld wordt gebruikt voor het aannemen van programmeurs en het verder ontwikkelen van de app.

Gemeente Amsterdam boos op Booking.com

De Amsterdamse gemeenteraad is boos op Booking.com vanwege een actie waarbij studenten worden opgeroepen hun huis te verhuren aan vakantiegangers. Dit meldt het Parool.

Inmarsat: ‘Passagier eist wifi aan boord’

Inflight internet is geen luxe meer maar een noodzaak. Dat stelt Inmarsat op basis van onderzoek in samenwerking met GfK onder 9.000 vliegtuigpassagiers wereldwijd.

Barqo lonkt naar buitenlandse consumenten

Botendeelplatform Barqo, eTravel Start-up 2017, is nu ook van start gegaan met het aanbieden van vaarvakanties.  Daar moet de Nederlandse consument zich het komende jaar via partnerships en marketingcampagnes in groten getale van bewust worden, vertelt mede-oprichter Floris van Hoogenhuyze.

Ryanair introduceert voice search

Ryanair heeft een zogeheten skill ontwikkeld voor Amazon Alexa. Reizigers kunnen via de spraakassistent zoeken naar vluchten en hotels en hun vluchtstatus checken.

Phocuswright: digitalisering reisbranche staat op omslagpunt

Er zijn grote veranderingen op til voor airlines, hotels en andere spelers in de reisbranche. Nieuwe technologieën en veranderende doelgroepen maken dat de digitalisering van travel in een stroomversnelling raakt. Phocuswright kijkt in 2017 Phocus Forward: The Year Ahead in Digital Travel naar de trends en ontwikkelingen die op stapel staan.

ABN AMRO: ‘Strijd om campinggast gaat digitaal’

Campings en vakantieparken vechten online om de gunsten van de toerist. Dit vereist een digitale strategie ten aanzien van het gebruik van online kanalen en data-analyse, stelt ABN AMRO in een nieuw rapport over verblijfsrecreatie. Met name kleinere spelers hebben dit nog niet voor elkaar.

TUI Benelux realiseert groei met dynamische advertenties op Bing Ads

Met meer dan 4,3 miljoen klanten per jaar is TUI Benelux de marktleider in de reisbranche en het bedrijf wil die positie graag verder verstevigen. TUI maakt hierbij intensief gebruik van search marketing, maar merkt dat de kosten sterk stijgen. Binnen Bing Ads bleek een groot potentieel te liggen tegen een aantrekkelijke ROI.

Expedia neemt belang in Traveloka

Expedia investeert 350 miljoen dollar in een minderheidsbelang in Traveloka, een online reisagent die is gericht op Zuidoost-Azië. De twee gaan hun hotelaanbod combineren.