Blog

Emerce Travel: technologie onmisbaar voor de reissector

Schiphol gaat speciaal voor Chinese bezoekers virtuele spiegels installeren waarmee ze lipstick en kleding virtueel kunnen uitproberen. Dat vertelde Valerie Soh van de Schiphol Group donderdag op Emerce Travel in Amsterdam.

NS lanceert reisbegeleider

NS introduceert vandaag NS Lab: een speciale app om samen met reizigers nieuwe functies uit te testen die de reis beter en leuker maken. Waar de reisplanner voorziet in een reisadvies, ligt in NS Lab de focus op de juiste (reis-)informatie op het juiste moment.

Eigenaar Sunweb koopt Corendon

De Scandinavische investeerder Triton Partners, eigenaar van onder meer Sunweb, koopt de touroperator en airline Corendon.

5 kenmerken van goede influencer content

49 procent van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van influencers. Dat maakt influencer content een van de krachtigste marketingmiddelen die er zijn. David Dekker bekeek honderden succesvolle influencer-posts. En wat bleek? Ze voldeden allemaal aan deze vijf kenmerken.

KLM-vluchten efficiënter afgehandeld met app

Voor een binnenkomende vlucht op een internationale route duurt het gemiddeld anderhalf uur voordat het toestel aan de vervolgvlucht begint. Appron – samenvoeging van apron (platform) en app – wordt nu gebruikt om die ‘omdraaitijd’ sneller en efficiënter te realiseren. De app werd ontwikkeld door KLMs Digital Studio in samenwerking met een team van ontwikkelaars van IBM Services en Apple.

WeChatPay beschikbaar op Schiphol

WeChat Pay en Schiphol hebben voor Chinese bezoekers WeChat Pay Smart Airport gelanceerd. Daarmee kunnen de 500.000 Chinese passagiers Nederlandse onder meer online souvenirs bestellen en betalen met WeChatPay.

Tiqets stelt nieuwe CMO aan

Tiqets.com haalt met Dan Burdett als nieuwe CMO een internationale zwaargewicht in huis om het merk internationaal steviger neer te zetten.

7 tips voor de optimalisatie van de customer journey

Een klantreis inzichtelijk maken: Dat betekent dat je allereerst de touchpoints in kaart brengt. Vervolgens achterhaal je bij elk moment wat de behoefte is van de klant, hoe je het de klant zo gemakkelijk mogelijk kan maken en op welke momenten je écht onderscheidend wilt zijn door een onvergetelijke ervaring te creëren. Dit zijn de stappen om dat voor elkaar te krijgen.

Trivago maakt minder tv-reclame vanwege jeugd

De nieuwe generatie reizigers kijkt minder televisie, dus boekt televisie voor hotelboekingssite Trivago ook in aan belang. De investeringen gaan er omlaag, terwijl die aan social en online video groeien.

Leisure (Belvilla) in handen van OYO

OYO, het vakantieplatform dat door Airbnb, SoftBank, Grab en Didi wordt gesteund, neemt de Leisure Group over van Axel Springer voor 369 miljoen euro.

Consumentenbond blij met boete DeReisPlanner

De Consumentenbond zegt blij te zijn met de boete die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) oplegt aan DeReisPlanner. Dit bedrijf incasseerde ten onrechte rekeningen na misleidende telefonische verkoop. Ook de verantwoordelijk leidinggevende kreeg een fikse boete.

Ecosysteem is de oplossing voor disruptie in travel

Bijna twee derde van de reismanagers zegt dat de grootste disruptie in de reisbranche komt doordat klanten anders worden bediend. Dit blijkt uit onderzoek van Accenture onder in totaal meer dan 1200 directieleden uit verschillende sectoren wereldwijd.

Bookdifferent.com werkt samen met Panta Reizen

Bookdifferent.com, het groene hotelboekingsplatform, is een samenwerking gestart met zakenreisbureau Panta Reizen uit Rotterdam. De duurzaamheidsdata van bookdifferent.com worden geïntegreerd in de booking tool van Panta.

Hoe kiezen reizigers een hotel uit?

Wat beweegt reizigers ertoe om een bepaald hotel te selecteren? En hoe belangrijk is de merknaam daarbij? Deze vraag heeft Expedia Group onderzocht.

Lonely Planet gaat in social commerce

Lonely Planet heeft TRILL Travel gekocht, een bedrijf dat met behulp van AI-technologie foto’s van influencers analyseert en automatisch linkt aan boekingssites. Gebruikers kunnen een hotel, excursie of restaurant boeken door een foto aan te raken.

KLM, Sunweb en Voigt Travel winnaars Emerce Travel Awards

KLM, Sunweb en Voigt Travel hebben vanmiddag de Emerce Travel Awards gewonnen. De onderscheiding die werd uitgereikt op Emerce Travel is gebaseerd op de Social Travel 30 die elk kwartaal via Emerce verschijnt. OBI4wan analyseerde op verzoek van Emerce hoe de ruim 100 merken het afgelopen jaar online presteerden.

Thomas Cook ontkent vertrek uit Britse winkelstraat

Reisorganisatie Thomas Cook blijft aanwezig in Britse winkelstraat. Die garantie heeft het bedrijf gegeven aan transport- en reisvakbond Transport Salaried Staff’s Association (TSSA) na geruchten dat het volledig digitaal zou willen gaan.

9 online consumententrends voor 2019, het jaar van de normering

Technologische ontwikkelingen vormen onze maatschappij. Kijk je naar een willekeurige bushalte, woonkamer of wachtkamer, dan zie je dat de smartphone het weerpraatje heeft vervangen. Maar omgekeerd gebeurt hetzelfde: onze cultuur en geschiedenis beïnvloeden technologie. Zo kiest een vergrijzende bevolking eerder voor automatisering en heeft een begrip zoals privacy een hele andere betekenis in een volksrepubliek met een eenpartijstelsel. De online consumententrends gaan in 2019 over hoe we een nieuwe norm vinden in onze relatie met technologie.

Klantcontact NS International prominent via WhatsApp

NS Internationaal gaat binnenkort treintickets naast Facebook Messenger ook via WhatsApp verspreiden naar reizigers. Berichtenapps worden gestaag belangrijker in het contact met de reiziger onderweg en op bestemming.

Webshops en consumenten dupe van verboden verticale afspraken

Dat er afspraken worden gemaakt tussen leveranciers en webwinkels, is logisch. En dat die afspraken soms in strijd zijn met de wet, of op zijn minst discutabel zijn, is helaas niet nieuw. Gelukkig heeft de ACM onlangs aangekondigd strenger te gaan controleren op verboden afspraken. Maar vooral de handhaving daarvan is een must, zodat webwinkels en consumenten niet langer de dupe zijn.

Ronald van Bruchem wordt Travel Director Sanoma

Ronald van Bruchem, nu werkzaam bij Thomas Cook, is aangenomen als Travel Director SMN. Hij start per 1 juli om de potentiele kansen voor het domein Vakantie.nl verder in kaart te brengen.

Dalende populariteit Airbnb in Amsterdam

Het gebruik van Airbnb in Amsterdam is in 2018 voor het eerst gedaald. Dat zegt vastgoedadviseur Colliers op basis van cijfers van onderzoeksbureau AirDNA.

Drie keer raden in welk land Nederlanders graag shoppen

In 2018 kochten vijf miljoen Nederlanders minstens één keer via een buitenlandse webshop een product of dienst . Een stijging van zo’n 32 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Samen gaven zij 880 miljoen euro uit en vooral China, Groot-Brittannië en Duitsland waren populaire winkelbestemmingen. Maar hoe groot is de impact van buitenlandse webwinkels nu echt op de Nederlandse e-commercemarkt? 

Voice is een blijvertje. Maar het is nog te vroeg voor de 9+ ervaring

Over vijf jaar hebben we allemaal een smart speaker thuis. Is je mobiel een oortje geworden en gaat onze digitale communicatie voor een groot deel op de manier zoals we dat van oudsher gewend zijn: met onze stem. Zeggen ze. KLM wacht dat moment niet af en zet nu al de eerste stappen met voice.

Europees mytaxi wordt FREE NOW

De Europese Uber-variant mytaxi, een product uit de stal van Daimler, voert komende zomer een naamsverandering door. Als onderdeel van de internationale strategische samenwerking met BMW gaat mytaxi FREE NOW heten.

Bird wil met Breda primeur elektrische huursteps

Bird, een soort Uber maar dan voor elektrische steps, wil van Breda een proefstad maken. Samen gaan ze minister Cora van Nieuwenhuizen akkoord vragen voor experiment van zes maanden.

Travel Tomorrow MeetUp: onbewust maakt bemind

Conversie is in feite het menselijk brein ervan overtuigen een reis bij je te boeken. Dat klinkt rechttoe, rechtaan, maar de mens neemt koopbeslissingen onbewust. Hoe kun je daar als reisbedrijf je voordeel mee doen?

Tranzer: van start-up naar scale-up naar de wereld veroveren

Tranzer is als enige Nederlandse start-up geselecteerd voor het mondiale acceleratorprogramma Start Path van Mastercard. Deelnemende fintechs krijgen toegang tot onze resources zodat ze kunnen groeien. Tranzer grijpt deze kans om te onderzoeken of smartphones kunnen worden gebruikt als ov-kaartje, vertellen oprichters Paul Rooijmans en Sanneke Mulderink.

AI: Alle hotelreserveringen van Postillion worden gedaan door ‘Michiel’

Wat als je als hotelgroep maandelijks tienduizend e-mails moet beantwoorden? Snel, foutloos en liefst inspelend op alle commerciële kansen die daar in zitten? Daar waar zeventien medewerkers zich hier op stuk beten, is de gehele afhandeling nu in handen van één man. En hij doet dat vlekkeloos. Maak kennis met Michiel, de AI-reserveringsmedewerker van Postillion hotels.