Blog

Chatbots: een must of een potentiële valkuil?

Geen enkele CMO kan op een marketinggerelateerde conferentie nog zonder een aantal slides over de chatbot van zijn of haar eigen organisatie. Na de multi- of omnichannelstrategie en customer journeys is het nu de beurt aan chatbots. Logisch ook. Het is de toekomst, het is innovatief en het laat zien hoe progressief een organisatie is. Toch?

OpenTable komt naar Amsterdam

OpenTable gaat van start in Amsterdam. Het reserveringsplatform voor restaurants gaat daarmee de concurrentie aan met Iens (Couverts en SeatMe).

Travel audience benut Amadeus-data voor effectieve campagnes

Travel audience is een online advertentieplatform dat zich specifiek richt op de reisbranche. Volgens Tiago Relvão is het effectief inkopen van advertentieruimte een kwestie van grote hoeveelheden data combineren met machine-learning.

Samenwerking Alibaba en Marriott

Alibaba en Marriott hebben een joint-venture opgericht waarmee de hotelketen Chinese reizigers hoopt te bereiken. De twee partijen gaan gezamenlijk de Marriott-winkel op Fliggy, het vroegere Alitrip, managen. Daarnaast worden de loyaliteitsprogramma’s gelinkt.

‘Amsterdam is duurste Airbnb-stad’

Vier op de tien Nederlanders die hun woning verhuren via Airbnb doen dat meer dan 60 dagen per jaar, terwijl dat vaak niet is toegestaan. Dat blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van De Tijd, de Süddeutsche Zeitung, Le Monde en Trouw.

Nieuwe site voor reislustige buitensportliefhebbers

Er is een nieuwe website gelanceerd voor liefhebbers van buitensportactiviteiten, Mountainreporters.com. Oprichter Edwin Hagenouw ziet het een logische aanvulling op zijn wintersportwebsite SnowRepublic, die sinds 2008 bestaat.

Media Markt op de vingers getikt door ACM vanwege Grand Prix-reizen

Media Markt gaat duidelijker communiceren wie de Grand Prix-reizen organiseert. Ook worden de prijzen transparanter vermeld en geldt voortaan de wettelijk verplichte garantieregeling voor pakketreizen. Dit gebeurt in opdracht van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Waarom je online en offline kunt boeken bij Flixbus

Flixbus is op zoek naar nieuwe markten binnen Europa, vertelt VP International Business Max Zeumer tijdens eTravel 2017. En die hoeven niet per se ‘tech-savvy’ te zijn, want offline boeken is tegenwoordig ook mogelijk. 

4Suites haalt 440.000 dollar op

4Suites, een Nederlandse start-up die hotelkamers en ander vastgoed mobiel toegankelijk maakt, heeft 440.000 dollar (373.000 euro) opgehaald bij angel-investeerders. Het geld zal worden gebruikt voor uitbreiding naar nieuwe Europese markten.